Something More
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom
Dit is een creatief forum waar je je creativiteit kunt delen met anderen. Iedereen is welkom, je hoeft geen prof te zijn. Je kunt hier je vaardigheden verbeteren, gezellig kletsen, nieuwe vrienden maken, om kort te zeggen van alles dus.
Affiliates
Wil jij affiliates worden?
Stuur dan een persoonlijk berichtje naar mij (Sabrina).
Geef daarin de naam van je site/forum, de link en de button.
Het is natuurlijk ook bedoeling dat je dit forum even terug linkt.


De Affiliates:
 photo Button.png 2jbw7dz.jpg.gif Button1.png 2qbujnr.jpg
ButtonDetA4.gif Button1.png Meava-%2BButton%2B%282%29.png Isabella-RM-Button04.gif
BonusButton1.png Button.gif
gratis forum

Something More's Buttons:

 photo Button.png  photo button2.png


 

 Hartlicht

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Raven
Newbie
Newbie
Raven


Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 25

Hartlicht Empty
BerichtOnderwerp: Hartlicht   Hartlicht Empty22.08.14 21:27

Voor Nederlands heb ik de opdracht gekregen een verhaal van 500 woorden te schrijven, die zich afspeelt in het verleden of de toekomst. Dus ik dacht, laat ik hem hier maar delen. Het speelt zich af rond 1550-1650, de tijd van heksenvervolgingen etc. Tips zijn altijd welkom!

Het grauwe daglicht scheen op het jonge kind, zittend in de modder. Het verlichtte haar asblonde haar, terwijl haar bruine ogen nietszeggend de leegte verwelkomen. Ik keek naar het kleine kind, vast een jaar of acht, wie onder de donkerbruine vlekken zat. Er was geen schoon plekje te vinden op haar normaal gesproken lichte huid. Ik zuchtte, de beslissing die nu gemaakt zou worden was niet de beste, toch zou ik het doen. Een jong meisje kon je moeilijk alleen laten, als moeder had je die logica verdomd nog wel in je hersenen. Ik, een jonge vrouw van 22, trok mijn rok omhoog en liep op lichtte voeten richting het kind. Ze keek op, glimlachte, en ging weer verder met de diepte in staren nadat ze een korte begroeting had gemompeld. Een zoette stem klonk en sprak hallo. Ik keek, en tot mijn verbazing zag ik dat het kind niet twee bruine ogen had, maar een bruine en een rode. Mijn overlevingsinstinct vertelde me om me om te draaien en maken dat ik wegkwam, maar mijn moederinstinct vertelde me heel iets anders. Het kind rilde, waarschijnlijk van de herfstachtige kou. Nu viel het me ook pas op dat haar haar doorweekt was, evenals haar kledij.
'Meisje toch.. Waar zijn je papa en mama?' vroeg ik, terwijl mijn handen mezelf ontdeden van mijn warme jas en deze om het kind heen wikkelden. Op mijn hurken ging ik naast haar zitten en sloeg een arm om haar heen. De vraag was zinloos, een kind met twee verschillende ogen voorspelde onheil. Dit kind had niemand.
Ik schudde mijn hoofd en klikte met mijn tong. Mijn hand sloot zich om haar hand, en trok haar zachtjes omhoog. Zonder een woord te zeggen nam ik haar mee naar mijn huisje, klein en gemaakt van hout aan de rand van het bos.

De kerk in het dorp had laatst een preek gehouden over heksen, over de kenmerken van deze schepsels. Flore zou zeker gezien worden als heks, als ze dat niet al was. Niet alleen het kleine meisje zou op de brandstapel belandden, maar ook ik, wie hulp verleende aan een heksenkind.
De deur opende krakend, ik keek op en zag Flore met tranen in haar ogen aan komen lopen, nee, rennen. Een stuk van haar haar was verdwenen, maar hoe.. Wat was er gebeurd?
'Mathilde,' snikte het twaalf jarige kind.
'Mathilde!' riep ze nu, terwijl Flore naar me toe holde en haar armen om mijn middel heen sloeg. Ik ging door mijn knieën, en keek haar in de ogen aan.
'Wat is er gebeurd, kind?' Sprak ik.
Flore reageerde niet, kon alleen maar snikken. Tranen stroomden uit haar ogen. Op dat moment werd er hevig op de deur gebonkt. Zoals altijd keek ik eerst door het raampje, tot mijn verbazing waren er een groot aantal dorpsmannen te zien. Al met fakkels in hun handen. Geschrokken draaide ik mijn hoofd richt in Flore, die zich huilend verontschuldigde.
'Ze hebben me gezien, ze noemen me een heksen kind. Mathilde wat gebeurd er?'
Ik zei niets, keek nogmaals naar buiten, toen drong er tot me door dat dit het einde was van ons vredige leventje samen.
'Flore, neem de achteruitgang, verstop je ergens in het bos en kom onder geen bedwing terug, tenzij ik je haal. Hoor je me?' Schreeuwde ik. Het kind keek me niets begrijpend aan, terwijl ik de deur opende en naar buiten stapte. Dit was het dan.


Laatst aangepast door Raven op 22.08.14 22:00; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Meava
Bloeier Design
Bloeier Design
Meava


Aantal berichten : 79
Registratiedatum : 16-08-14

Hartlicht Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hartlicht   Hartlicht Empty22.08.14 21:57

Het is echt een mooie tekst je zal zeker een voldoening krijgen voor dit stuk. Maar ik stoor me best aan 1 zin, eigenlijk 1 woord. Zelf ben ik een 'Lake' in schrijven, maar wilde het even zeggen.

Bij deze zin klopt er iets niet.
Mijn overlevingsinstinct vertelde me om me om te draaien en te maken dat ik wegkwam, maar mijn moederinstinct vertelde me heel iets anders. Het kind rilde, waarschijnlijk van de herfstachtige kou.

Ik zou het zo schrijven.
Mijn overlevingsinstinct vertelde me om me om te draaien en maken dat ik wegkwam, maar mijn moederinstinct vertelde me heel iets anders. Het kind rilde, waarschijnlijk van de herfstachtige kou.

Die te was te veel denk ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Raven
Newbie
Newbie
Raven


Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 25

Hartlicht Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hartlicht   Hartlicht Empty22.08.14 21:59

Je hebt gelijk, zonder die te loopt de zin een stuk fijner. Dankjewel, ik zal het veranderen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Meava
Bloeier Design
Bloeier Design
Meava


Aantal berichten : 79
Registratiedatum : 16-08-14

Hartlicht Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hartlicht   Hartlicht Empty22.08.14 22:03

Oke da is graag gedaan. ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Hartlicht Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hartlicht   Hartlicht Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hartlicht
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Something More :: Galleries :: Schrijven :: Fictie-
Ga naar: